Tisztelt Szülők!
A járvány terjedésének megakadályozása céljából, az Oktatási Hivatal ajánlását követve az intézmény az alábbi intézkedéseket hozza:
LÁTOGATÓ
Az intézményben az iskola tanulóin és dolgozóin kívüli látogató, szülő csak nagyon indokolt esetben tartózkodhat. Látogatónak, szülőnek ebben az esetben a maszk használata elvárt.
ÉRKEZÉS, TÁVOZÁS
Az intézmény tanulói 7:45-ig a z udvaron gyülekeznek (időjárástól függően). Reggeli ügyeletet kérő tanulók a tantermükben tartózkodnak, felügyelettel. 7.45-től a tanulók kézfertőtlenítés után a tantermükbe mennek - bejáró tanulók a busz érkezése után - ott várják a tanóra kezdetét az ügyeletes nevelők felügyelete mellett. A tanulók hazamenetele tanórák után folyamatos. Napközis gyermekeket 15 órakor és 16 órakor vihetik haza kísérőik. Várakozás az udvaron, iskola előtt. Bejáró diákok együtt indulnak a buszmegállóba, 14:00 és 16:17-es buszon felnőtt felügyeletet biztosítunk.
OKTATÁS
A tantermekben megfelelő távolságtartásra törekszünk. Tantermek közti vándorlás csak indokolt esetben történik. (pl. összevont órák) Szünetekben lehetőség szerint az udvaron tartózkodunk.
SZOKÁSREND
Gyakori helyes kézmosás szokásrendszerét kialakítjuk, figyelemmel kísérjük a tanulóknál. Kérjük , legyen a gyermekeknél papírzsebkendő, melyet köhögés, tüsszögés esetén használhatnak. A tantermeket gyakran szellőztetjük, kézfertőtlenítőket, helyeztünk el a bejáratnál, tantermekben és a mosdókban.
ÉTKEZÉS
Az ebédet biztosító szolgáltatóval (Avar Csárda) egyeztettük a járványügyi előírásokat. Az ebédlőben egyszerre étkezők számát optimalizáljuk.
ISKOLAEGÉSZSÉGÜGY
A védőnői szűrővizsgálatok, védőoltások, tisztasági vizsgálatok a járványügyi óvintézkedések figyelembe vételével történnek.
RENDEZVÉNYEK
Iskolai rendezvényeink szervezésekor figyelembe vesszük az aktuális járványügyi helyzetet, előtérbe helyezzük a szabadtéri programokat.
HIÁNYZÁS
Betegség után a tanuló csak orvosi igazolással térhet vissza az iskolába, amit érkezése napján mutat be osztályfőnökének. Az esetleges karantén miatti tanulói hiányzást igazoltnak tekintjük. Ebben az időszakban a tanuló tanári irányítás mellett, on-line formában dolgozik.
TAKARÍTÁS
Az intézmény helyiségeit fertőtlenítőszerrel takarítjuk. Kerüljük a gyermekek által használt taneszközök egymás közötti átadását, ezért kérjük a szülőket, hogy legyen minden tanulónak saját taneszköze és legyen itt a felszerelése.
INFORMÁCIÓ
Szükség esetén az információátadás személyes találkozást nem igénylő formáit részesítjük előnyben, e-mail, telefon, KRÉTA. Szükséges információkat a Kréta rendszeren juttatjuk el Önökhöz, kérjük, kísérjék figyelemmel az üzeneteket!
A szabályozások ellenére mindent megteszünk, hogy a gyermekekkel, szülőkkel közösen élményekben gazdag eredményes tanév részesei lehessünk.
Táp, 2020. augusztus 31. Farkasné Takács Judit intézményvezető
----------------------------------------------------------------------
A tanév rendje A 2020-2021. tanév rendje, tervezett programjai
----------------------------------------------------------------------
Tisztelt Szülők! Kedves Gyerekek!
Szeretettel köszöntöm iskolánk minden tanulóját és szüleiket a 2020-21-es tanévben. Remélem járványmentes és hatékony tanévnek lehetünk részesei együtt. Köszönöm az eddigi együttműködésüket és a folyamatos változásokhoz való gyors alkalmazkodást. Intézményünk pedagógusaival és dolgozóival mindent megteszünk a tanév zökkenőmentes lebonyolításáért.
Intézményünk adatai:
Tápi József Attila Általános Iskola 9095 Táp, Kossuth Lajos utca 39.
elérhetőségek:
06/96 722-252
intézményvezető: Farkasné Takács Judit
intézményvezető-helyettes: Erdészné Kalmár Magdolna
A 2020-2021-es tanévet 71 tanulóval kezdtük 8 évfolyamon. A napi működés zavartalan, a fél év kihagyás ellenére gyorsan visszaálltunk a hagyományos munkarendre.
Iskolánkban tanító pedagógusok:
osztályfőnökök:
1. osztály: Csöndesné Cser Erika
2. osztály: Zsoldos Józsefné
3. osztály:: Mórocz Adél
4. osztály: Tóthné Samu Teréz
5. osztály: Kompis Linda
6. osztály: Borivó Beáta
7. osztály: Farkasné Takács Judit
8. osztály: Erdészné Kalmár Magdolna
Haik Lilla – magyar
Tóthné Németh Gyöngyi – történelem, német, könyvtár
Pozsgainé Piller Zita – testnevelés, gyógytestnevelés
Horváth Miklós – gyógypedagógus
Óraadó tanárok:
Fodorné Balázs Katalin – biológia
Eszlingerné Derhán Gabriella – ének-zene
Szalai Erika – fizika, technika Szabó Gábor – kémia
Zsalakó Kálmán – informatika
Adminisztrációs feladatok:
Kondor Natália Takarítási feladatok:
Kocsis Gáborné, Selmeczi Lászlóné
Karbantartó: Dézsi Ferenc Zoltán
2 logopédus segíti munkánkat: Erdőző-Horváth Krisztina, Tóth Noémi Petra
Táblajáték foglalkozás: Polákné Szeimann Katalin Zene (furulya, szolfézs): Varga Gábor
Gyakorlati tudnivalók:
Kérem, ellenőrizzék a KRÉTA-rendszerben a szülői és a tanulói belépést! Ha problémát észlelnek, jelezzék az iskolatitkartap@gmail.com e-mail címen, vagy a 722-252-es telefonszámon.
Étkezés lemondása: előző nap 11:00-ig lehetséges Nagyné Varga Annamáriánál az 554-121-es vagy a 06-20-356-14-19-es telefonszámon. A befizetéseket is ő koordinálja az intézményen belül.
Ha a személyes adatokban vagy elérhetőségben változás történik, kérjük, egy héten belül jelezzék!
Ha a gyermek bármilyen okból hiányzik, kérjük, telefonon jelezzék aznap 9 óráig az iskolában vagy az osztályfőnöknél!
A járványügyi szabályozásokat betartjuk. Az iskolai protokollt minden szülő megkapta. Iskolánk kis létszáma miatt, a diákoknak a maszk használata nem kötelező, de szülői kérésre a gyermek viselheti az intézményben. Az iskola dolgozóin és a diákokon kívül az intézménybe csak előre egyeztetett időpontban, engedéllyel és maszkban lehet belépni. Kérjük a szülőket, hogy az épület előtt várakozzanak!
Az iskolai programokat lehetőség szerint megszervezzük – az aktuális járványügyi helyzetet figyelembe véve, lehetőleg szabad téren. Ezekről mindig tájékoztatjuk Önöket. Mellékelten csatolom a Tanév rendjét, ami most egy tervezet. A programok közeledtével, pontosítjuk azokat. A soron következő programjaink:
8. osztály felvételi tájékoztatója: október 20.
papírgyűjtés: október 21.
Iskolai ünnepély 1956. október 23. tiszteletére.
A kapcsolattartás a KRÉTA rendszeren kívül az osztálycsoportokban folyamatos, osztályfőnökök küldik a szükséges információkat!
Reméljük, hogy együtt odafigyelve végig vihetjük hagyományos formában a tanévet!
Táp, 2020. október. 5. Üdvözlettel: Farkasné Takács Judit
----------------------------------------------------------------------
BÚCSÚZTATÓ
Pingiczerné Milinszki Margit, Gréti néni, a Tápi József Attila Általános Iskola Intézményvezetője 2020. szeptember 1-től nyugállományba vonult.
A 40 év alatt végzett kitartó, lelkes, áldozatos pedagógusi és innovatív vezetői munkájáért Miniszteri Elismerő Oklevélben részesült. A Győri Tankerületi Központban megtartott ünnepségen vehette át a Pedagógus Szolgálati Emlékérmet.
Az iskola tanévnyitó ünnepségén köszöntük meg azt a sok munkát, amit a diákokért és az intézményért folytatott. Jelenlegi és volt tanítványai sorakoztak fel egy-egy szál virággal, hogy köszönetet mondjanak. Az Önkormányzatok képviseletében Ifj. Csikár László és Balogh Ervin polgármester urak adták át jókívánságaikat nyugdíjba vonulása alkalmából.
Kívánjuk, hogy a következő időszakban teljesülnek álmai, vágyai.
Trianon 100 éves évfordulóján a Határtalanul kirándulások videó összeállításaival emlékezünk.
----------------------------------------------------------------------
1. OSZTÁLYOSOK BEÍRÁSA 2020-2021. TANÉV
Tisztelt Szülő/Törvényes képviselő! Tekintettel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik.
Jelen tájékoztató levelünk a 2020/2021. tanévre történő általános iskolai beiratkozással kapcsolatos fontos szülői feladatokat tartalmazza. Kérjük, figyelmesen olvassa el!
Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben gyermekét a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretné beíratni, akkor az intézmény felé csak a szándék megerősítése szükséges, ebben az esetben a beiratkozás automatikusan megtörténik. Amennyiben másik intézményt választanak, akkor kell benyújtani jelentkezési kérelmet a kiválasztott iskolába.
A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy gyermeke általános iskolai beíratását lehetőség szerint online módon intézze a KRÉTA rendszer e-Ügyintézési felületén keresztül, amelyet a https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap elérhetőségen talál meg.
A beiratkozás szakaszai: A beiratkozás két szakaszban történik:
1) A beiratkozás első szakaszában 2020. április 6. 0:00 óra és 2020. április 24. 24:00 óra között azok a szülők/törvényes képviselők adhatják le beiratkozási kérelmeiket, akik
· nem állami fenntartású általános iskolába, vagy
· állami fenntartású, de körzettel nem rendelkező általános iskolába kívánják gyermeküket beíratni.
A körzetes iskolák listáját a https://kir.hu/KIR2_KORZET_3h/Pub/Index oldalon találhatja meg.
2) A beiratkozás második szakaszában 2020. április 28. 0:00 óra és 2020. május 15. 24:00 óra között azok a szülők/törvényes képviselők végezhetik el a beiratkozással kapcsolatos ügyintézésüket, akik gyermeküket:
· olyan körzettel rendelkező általános iskolába kívánják beíratni, amely azonban nem a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskola[1].
· a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába[2] kívánják beíratni.
Minden olyan tanuló 2020. április 28-án automatikusan felvételre kerül a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába, aki nem nyert felvételt az első szakaszban, illetve nem adta be a jelentkezését más általános iskolába. Ebben a szakaszban szükséges megerősíteni azon gyermekek jelentkezését, akiket a szülők/törvényes képviselők a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretnének beíratni.
Tájékoztatásul jelezzük, hogy a gyermek automatikus felvétele a lakóhelye alapján körzetes általános iskolában létesül [az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata 2. d) pontja szerint]. Amennyiben Ön a lakóhelyétől eltérő tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába kívánja beíratni a gyermekét, kérem, hogy vegye fel a kapcsolatot az érintett általános iskolával.
A beiratkozáshoz kapcsolódóan az alábbi dokumentumokra van szükség, melyeknek bemutatása a jelenlegi helyzetre tekintettel elegendő, ha csak a 2020/21-es tanév első napján történik meg.
· A gyermek személyazonosságát igazoló hatósági igazolvány
· A gyermek nevére kiállított TAJ kártya
· A gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány
· Nyilatkozat az életvitelszerű ott lakásról · Nyilatkozat a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozóan Az online felületen a gyermekek körzetes iskolába való beíratási szándékának megerősítése úgy történik, hogy a gyermek azonosításához szükséges adatok megadása után megjelölik az intézményt. Online jelentkezés esetén a felületre fel lehet tölteni a dokumentumok másolatát, személyes megjelenés esetén pedig kérjük bemutatni, illetve átadni az intézményi ügyintézőnek. A 7/2020. (III. 25.) EMMI határozat alapján az online beiratkozás esetén az eredeti iratok bemutatására a 2020/2021. tanév első napján kerül sor. Az életvitelszerű ott lakásra és a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatokat elektronikus beiratkozás esetén a KRÉTA e-Ügyintézés felületén - az adatok megadását követően - az „Előnézet” ikonra kattintva tudja letölteni és aláírást követően fel tudja tölteni a rendszerbe. Személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a formanyomtatványokat az intézmény biztosítja.
* Felhívjuk a figyelmet, hogy iskolánk esetében az második szakaszban van lehetőség a beiratkozás folyamatának ügyintézésére Amennyiben az elektronikus úton történő beiratkozás az Ön számára nem megoldható, a köznevelési intézmények lehetőséget biztosítanak a személyes ügyintézésre is. Tájékoztatjuk, hogy személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a járványügyi helyzettel összefüggésben bevezetett fokozott óvintézkedésekkel kell számolni.
** Iskolánkban a jelentkezések személyes benyújtására biztosított lehetőség: 2020. 04. 28 és 2020. 05. 15 között naponta 8-16 óráig. Felhívjuk figyelmét, hogy a két szakaszban történő beiratkozás során a második szakaszban csak egyetlen általános iskolába kérheti gyermeke felvételét.
A felmerülő kérdéseikkel keressenek bennünket a következő elérhetőségeken:
Tel: +3696722252
Táp, 2020. április 3.
Pingiczerné Milinszki Margit intézményvezető
[1] Felhívom figyelmét, hogy a hatályos jogszabályok [a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 50. § (6) bekezdése alkalmazásában a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 22. § (6)bekezdése] alapján
életvitelszerű ott lakásnak minősül, ha a tanulónak a kötelező felvételt biztosító iskola körzetében van a
lakóhelye,
ennek hiányában a tartózkodási helye.
[2] Felhívom figyelmét, hogy a hatályos jogszabályok [a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 50. § (6) bekezdése alkalmazásában a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 22. § (6)bekezdése] alapján
életvitelszerű ott lakásnak minősül, ha a tanulónak a kötelező felvételt biztosító iskola körzetében van a
lakóhelye,
ennek hiányában a tartózkodási helye.
Tisztelt Szülők!
A 2020.03. 16. naptól az órarend szerinti tananyagokat a KRÉTA rendszeren keresztül küldjük a tanulóknak. A tanórához tartozó házi feladatoknál vagy az e-ügyintézés felületén találhatják meg ezeket.
A tanulók egyedül vagy kisebb csoportokban oldhatják meg a feladatokat. A napi órarend szerint haladunk.
A feladatok ellenőrzéséhez visszajelzés szükséges. Kérem, hogy Önök vagy nagyobb testvér, rokon segítse a gyerekeket a felület használatában.
A tanulók tankönyveiért, felszereléséért március 16-20-ig naponta 8-10 óráig lehet bejönni az iskolába a szülőknek. Köszönöm a segítő együttműködésüket.
Táp, 2020. 03. 16.
Pingiczerné Milinszki Margit
Kedves Gyerekek!
Látom, hogy szinte mindenki dolgozik a kiadott feladatokon.
Többen még nem jeleztetek vissza a szaktanárnak, hogy látjátok a feladatot és dolgoztok a megoldáson. Azt is látom, hogy többen a késő esti órákban akarnak nekifogni a munkavégzésnek.
Egy ajánlott időbeosztást osztok meg veletek, amit Tomi bácsi öntött formába. Ha ezt betartjátok, délutánra a napi munka végére juttok. Ügyeljetek a rendszerességre! A visszaküldendő anyagot küldjétek határidőre, mert ez fontos a továbbhaladáshoz.
A munkát otthon végzitek, de értékelést a teljesítmény alapján így is kaptok. Lesznek értékelő tesztek, feladatlapok, dolgozatok. Hogy a munkátok igazolt legyen, a napi bejelentkezést se felejtsétek el.
További sikeres munkavégzést kívánok!
Táp, 2020. 03.17. Gréti néni
Az intézmény Nyalka, Pázmándfalu, Táp tanulóinak beiskolázási körzete.