Cél:
–
képi
megismerési formákkal továbbfejleszteni a
természettel kialakult kötődést
–
stabilizálni
a kialakult helyes viselkedési szokásokat
–
lehetőséget
biztosítani gyakorlati tapasztalatok szerzésére a végzett tevékenységek során
–
megalapozni
a környezettudatos érdeklődés kulcskompetenciáit
–
tovább
erősíteni a környezeti tapasztalatszerzés készségét és képességét
–
kialakítani
az empátia képességét a természeti jelenségekkel kapcsolatosan”
A tanulók koordinátor pedagógus irányításával önálló
gyűjtőmunka keretében ismereteket szereznek az ökokertben
termeszthető növényekről, hasznosításuk szerint csoportosítják azokat, a
gyűjtött agyagból kiállítást készítenek, felkészülnek a növény feldolgozási,
hasznosítási szempontból való bemutatására. Ezt a bemutatást az ökovetélkedőig kell elkészíteniük. Részt vesznek az „Én
kertem” rajzversenyen, a kerti munkák megismerésének gyakorlatán. Megismerik az
egészséges táplálkozás alapelveit, megismerik a konyhai eszközöket, segítenek a
megtermelt növények betakarításában.
Évfolyam |
Tantárgy |
Beépítendő tananyagtartam |
Cél |
Módszer |
5. |
Biológia |
A
veteményeskert növényeinek megismerése: sárgarépa, petrezselyem, hagyma,
barack, alma |
a kertben
termelt növények ismerete |
információszerzés:
-szövegből -megfigyeléssel, |
A megismert
növények termesztésének feltételei, környezeti igényük és felépítéstani összefüggéseik |
a kertben
termelt növények ismerete |
csoportosítás összehasonlítás rendszerezés |
||
Matematika |
A kialakítandó
kert adatainak pontos lemérése, rögzítése |
A kert
tervezésének előkészítése |
tevékenykedtetés IKT használat |
|
|
Szöveges
feladatok egészséges életmód témakörben |
A kerttel
kapcsolatos fogalmak rögzítése |
csoportmunka |
|
Életvitel és
gyakorlat |
Egészséges
életmód, helyes táplálkozás „Termeszd vagy
vedd?” Edd a helyit! |
A korszerű
étkezés zöldség és gyümölcs alapon |
tevékenykedtetés tapasztalatszerzés,
szituációs játék |
|
|
Milyen az én
konyhám? |
A konyhai
eszközök megismerése |
gyűjtőmunka
csoportosan |
|
Vizuális
kultúra |
Fázisrajzok
készítése a növény fejlődéséről |
A növény
hasznosítási szempontból való bemutatása |
IKT használat fotózás |
|
|
Betakarítási
munkák ábrázolása |
A kerti munkák
megismerésének gyakorlata |
montázs saját készítésű fotókból csoportmunkában |
|
6. |
Biológia |
A gyümölcsfák |
|
|
|
A gyümölcsök
felhasználása az egészséges táplálkozásban. |
|
|
|
Matematika |
A kialakítandó
kert adatainak pontos lemérése, rögzítése, változatok
készítése |
A kert
tervezésének előkészítése |
tevékenykedtetés IKT használat |
|
|
Szöveges
feladatok egészséges életmód témakörben százalékszámítással |
A kerttel
kapcsolatos fogalmak rögzítése |
csoportmunka |
|
Életvitel és
gyakorlat |
Egészséges
életmód, helyes táplálkozás Edd a helyit! |
A helyben
termelt élelmiszerek fogyasztása |
a boltban
található élelmiszerek csoportosítása, rendszerezése IKT eszközök |
|
|
„Munkahelyem a
konyha” |
A
konyhahigiénia megismerése |
gyűjtő munka IKT eszközök fotózás |
|
Vizuális
kultúra |
Fázisrajzok
készítése a gyümölcsfák évszakonkénti változásáról |
Kapcsolat a természeti jelenségekkel |
IKT használat fotózás |
|
|
Gyümölcstál
készítése gyurmából, papírból |
Az egészséges
táplálkozás alapelveinek alkalmazása |
csoportmunkában |