A szabadtéri
kerti munkák kezdete előtt a növénygondozásról, gyakorlati kerti munkákról
szerzett ismereteiket mérik össze évfolyamonként vegyes csapatokban a tanulók.
A feladatok között szerszámismeret, növényismeret, gazdálkodási ismeret,
szervezési feladat, egészséges táplálkozás szerepel.
A vetélkedő az
intézmény valamennyi tanulójának és pedagógusának részvételével zajlik
Cél |
Tevékenység |
Módszer |
Eszközök |
Produktum |
Költség |
A tanulók ismeretének fejlesztése a kerttervezésről. |
iskolakert tervezése |
tanulók csoportos feladatmegoldása |
papír, toll, színesceruza, olló, ragasztó, vonalzó 1.sz. melléklet |
Iskolakert |
papír, toll, színesceruza, olló, ragasztó, vonalzó fénymásolás |
A gyakran fogyasztott zöldségek megismerése,
megszerettetése. |
Totó megoldása |
egyéni munka |
papír, toll, radír 2. sz melléklet |
Totó kitöltése |
papír, toll, színesceruza, olló, ragasztó, vonalzó fénymásolás |
Zöldségnevek azonosítása, az elrejtett egyéb szavak
kiszűrése. |
szavak keresése |
páros munka |
betűháló, toll, ceruza, radír 3.sz. melléklet |
zöldségek felsorolása |
papír, toll, színesceruza, olló, ragasztó, vonalzó fénymásolás |
A tanulók ismerjék meg, milyen gyomnövények találhatók a
kertben. |
összekötés |
Csoportos munka |
ceruza, radír, 4. sz. melléklet |
|
papír, toll, színesceruza, olló, ragasztó, vonalzó fénymásolás |
A gyógynövények iránti érdeklődés felkeltése. |
Szókereső |
páros vagy csoportos munka |
tablet vagy laptop https://learningapps.org/watch?v=pmringcva18 5. sz. melléklet |
szavak megkeresése |
papír, toll, színesceruza, olló, ragasztó, vonalzó fénymásolás |
Milyen zöldség vagyok? A tanulók játékos formában
ismerkedjenek meg a kertben termesztett zöldségekkel. |
Gondolkodás, beszélgetés |
játék |
kártya 6. sz. melléklet |
zöldégismeret |
papír, toll, színesceruza, olló, ragasztó, vonalzó fénymásolás |
Ismerd meg a kertben használatos szerszámokat! |
rejtvény megoldása |
kutató munka |
tablet vagy laptop https://learningapps.org/watch?v=pbybi2d1518 7. sz. melléklet |
szerszámok felsorolása |
papír, toll, színesceruza, olló, ragasztó, vonalzó fénymásolás |
Az élelmiszerek csomagolásán feltüntetett
tápanyagtáblázat értelmezése |
számolás |
egyéni munka |
számológép, ceruza, toll 8. sz. melléklet |
számítások |
papír, toll, színesceruza, olló, ragasztó, vonalzó fénymásolás |
Az egészséges ételek megismerése |
beszélgetés, érvelés |
páros vagy csoportos munka |
vonalzó, ceruza, toll 9. sz. melléklet |
egészséges élelmiszer megtalálása |
papír, toll, színesceruza, olló, ragasztó, vonalzó fénymásolás |
A kiegyensúlyozott táplálkozás elemeinek megismerése |
gondolkodás, beszélgetés |
páros vagy csoportos munka kooperatív módszer
alkalmazásával |
vonalzó, toll, ceruza 10. sz. melléklet |
táplálékpiramis |
papír, toll, színesceruza, olló, ragasztó, vonalzó fénymásolás |
Az egészséges ételek és konyhai eljárások megismerése |
beszélgetés, érvelés |
páros vagy csoportos munka |
vonalzó, ceruza, toll 11. sz. melléklet |
feladatsor megoldása |
toll, papír, fénymásolás |
A tanulók ismeretének fejlesztése a gazdasági ismeretek
témakörében. |
beszélgetés, érvelés |
A tanulók csoportos feladatmegoldása |
papír, toll, számológép, 12. sz. melléklet |
feladatsor megoldása |
toll, papír, fénymásolás |
A tanulók ismeretének fejlesztése játékos formában. |
Activity |
Játék |
papír, toll internet 13. sz. melléklet |
Jó megoldások |
laminálás papír, nyomtatás |
A tanulók ismeretének bővítése zöldség és gyümölcsök
megkülönböztetésében, új fajták megismertetése |
Zöldség vagy gyümölcs? -növények csoportosítása |
tanulók együttes feladatmegoldása |
papír, ceruza ragasztó 14.sz. melléklet |
kész feladatmegoldás |
irodaszerek ára |
A két különböző mag felismerése, tempós, pontos
munkavégzés |
Bab és lencse válogatása időre |
páros munka |
bab és lencse, tálak, mérleg 15. sz melléklet |
a szétválogatott magok |
1 zacskó bab és lencse ára |
A tanulók felismerjék, megismerjék a különböző kerti
szerszámokat. |
Kerti szerszámok felismerése megnevezése. |
csoportmunka |
szerszámok, képek , papír,
ceruza 16.sz. melléklet |
feladatmegoldás lapon |
papír, írószer ára, nyomtatási költség |
A tanulók ismerjék meg, milyen gyomnövények találhatók a
kertben. A kultúrnövények és gyomnövények megkülönböztetése. |
Kultúrnövények – gyomnövények jellemzőinek csoportosítása |
Csoportos munka |
Képek, feliratok 17. sz. melléklet |
Két csoport létrehozása: kultúrnövények és gyomnövények |
papír, írószer ára, nyomtatási költség |
A gyógynövények iránti érdeklődés felkeltése. |
gyógy és fűszernövények kép és neve párosítása felismerés élőben |
páros vagy csoportos munka |
képek, élő növények, feliratok 18. sz. melléklet |
élő növény és párja képen egymás mellett nevükkel |
élő fűszernövények vásárlási költsége, papír, nyomtatási
költség |
A tanulók ismereteinek bővítése a gyümölcsökről |
Hiányos szöveg kiegészítése |
csoportmunka |
laptop vagy tablet https://learningapps.org/3982641 19. sz. melléklet |
kész feladatmegoldás |
|
A tanulók érzékszervi fejlesztése, megtapasztaltatása |
Érzékszervi párkeresés |
páros munka |
gyógy- és
fűszernövények 20. sz. melléklet |
párok megtalálása |
fűszernövények ára |
A tanulók ismerjék meg a munkafolyamatok helyes
sorrendjét, egymásutániságát. |
Számozás, tevékenységek helyes sorrendbe állítása, a
megfelelő eszközök kiválasztása |
csoportmunka |
feladatlap, képek, papír ,
ceruza 21. sz. melléklet |
kész feladatmegoldás |
papír, írószer ára, nyomtatási költség |
A tanulók ismerjék fel a különböző kerti munkálatokhoz
szükséges eszközöket! |
párosítás, összekötés |
csoportos munka |
ceruza, toll, papír 22. sz. melléklet |
kész feladatmegoldás |
papír, írószer ára, nyomtatási költség |