Cél:
–
elvont
megismerési formákat is felhasználva továbbfejleszteni
a természettel kialakult érzelmi kötődést
–
a
természetes és épített környezet iránti felelős magatartás kialakításával
előkészíteni a társadalomba való beilleszkedést
–
fejleszteni
a tanuló önismeretét és együttműködési képességét a környezeti problémák iránt
érzett felelőssége kapcsán
–
kialakítani
a gyermekben az emberiség közös problémái megértésének képességét
–
a
környezetkímélő életmód fontosságának megértetése a tanulókkal a
természetközeliség igényének, a pozitív jövőképnek a kialakítása „
A tanulók koordinátor pedagógus irányításával ismereteket
szereznek az ökokert működtetéséről. Vetéstervet és
virtuális költségvetést készítenek. Elemzik az előző éves terveket,
következtetéseket vonnak le, módosításokat végeznek. Gyakorolják a
konyhatechnikai eljárásokat: egészséges ételek készítése, tartósítási
eljárások. Az iskola levelező rendszerében önálló csoportban osztják meg
egymással a tervezés, gazdálkodás információit. Családi költségvetést
készítenek. Étrendet állítanak össze. Az elkészült produktumokat a projektfalon
bemutatják iskolatársaiknak. Az ökovetélkedőre bemutatóval
készülnek.
Évfolyam |
Tantárgy |
Beépítendő tananyagtartam |
Cél |
Módszer |
7. |
Biológia |
A kert, mint
mesterséges életközösség |
a természetes
és mesterséges életközösségek közötti különbségek felfedeztetése |
megfigyelés összehasonlítás |
Az ember szerepe
a mesterséges életközösségben |
A
környezettudatos szemlélet alakítása |
tapasztalatszerzés megfigyelés beszámoló
készítése |
||
Matematika |
Pénzügyi
fogalmak beillesztése
a szöveges feladatokba. |
Pénzügyi
fogalmak elmélyítése |
csoportmunka |
|
Költségek tervezése |
Következtetések
levonása |
rendszerezés összehasonlítás |
||
|
Családi
költségvetés |
3 különböző
helyzetű kitalált család költségvetésének elkészítése |
projekt IKT eszközökkel |
|
Életvitel és
gyakorlat |
Ételtervezés:
anyag, eszköz, műveletterv |
A tervezés
fogalmainak gyakoroltatása |
gyűjtés, rendszerezés,
ismeretalkalmazás kreativitás |
|
haszonkert
megtervezése |
A kertről
tanult információk alkalmazása |
csoportmunka |
||
Vizuális
kultúra |
Az épített kert
ábrázolása |
Tudatos,
esztétikus környezetalakítás |
mozaik technika |
|
A program során
folyamatosan készülő produktumok összegyűjtése |
A projektfal
anyagának rendszerezése |
projektfal
szerkesztése |
||
8. |
Kémia |
Tartósítószerek |
Az egészséges
táplálkozás a megtermelt növények alapján |
csoportos
gyűjtő munka ppt |
Tartósító
eljárások |
Az egészsége s
táplálkozás vegyszer mentesen |
kutatás kérdőív elemzés |
||
Matematika |
Pénzügyi
fogalmak beillesztése
a szöveges feladatokba. |
Pénzügyi
fogalmak elmélyítése |
csoportmunka |
|
Költségek tervezése |
Következtetések
levonása |
rendszerezés összehasonlítás |
||
Családi
költségvetés |
3 különböző
helyzetű kitalált család elkészített költségvetésének módosítása |
projekt IKT eszközökkel |
||
Vizuális
kultúra |
Különböző
vetéstervek modellezése |
Tervek
reprodukálása |
összehasonlítás |
|
A program során
folyamatosan készülő produktumok gyűjtéséi rendjének kialakítása |
A projektfal
anyagának rendszerezése |
projektfal
szerkesztése |